The Target Market
The marketing strategies of determining product, price, placement, and promotion are not planned in isolation. Marketing analysts often look at a combination of these four factors. This combination of the four P’s is known as the marketing mix. The elements of the marketing mix focus on the consumer. In order to develop a succesful marketing mix, researchers first ask two important questions :
- Who is going to buy the product ?
- What is the potential to sell this product ?
The group of costomers or consumers who will probably buy the product is kown as the target market. Once market researchers have determined thr target market they wish to appeal to, the company can develop an appropriate mix of product, price, placement, and promotion. The company attemps to match consumer needs or mold consumer desires to the product being offered. For example, if the target market is middle class teenagers, the marketing mix might consist of the following :
- Product : blue jeans
- Price : with the market
- Placement : department store
- Promotion : sdvertisements on a “pop music” radio station
A successful marketing mix depens on the knowledge about consumers and their buying habits, gained through market research as weel as correct identification of the target market. Strategis of product, price, placement, and promotion are blended in order to reach a chosen group of consumers.
Pasar Sasaran
Strategi pemasaran menentukan produk, harga , penempatan , dan promosi yang tidak direncanakan dalam isolasi . Analis pemasaran sering melihat kombinasi dari empat faktor ini . Ini kombinasi dari empat P dikenal sebagai bauran pemasaran . Unsur-unsur bauran pemasaran fokus pada konsumen . Dalam rangka mengembangkan bauran pemasaran yang sukses , peneliti pertama mengajukan dua pertanyaan penting :
- Siapa yang akan membeli produk tersebut ?
- Apa potensi untuk menjual produk ini ?
Kelompok costomers atau konsumen yang mungkin akan membeli produk tersebut kown sebagai target pasar . Setelah peneliti pasar telah menentukan thr target pasar mereka ingin menarik , perusahaan dapat mengembangkan campuran yang tepat dari produk, harga , penempatan , dan promosi . Perusahaan attemps untuk memenuhi kebutuhan konsumen atau keinginan konsumen cetakan dengan produk yang ditawarkan . Sebagai contoh, jika target pasar remaja kelas menengah , bauran pemasaran mungkin terdiri dari :
- Produk : blue jeans
- Harga : dengan pasar
- Penempatan : department store
- Promosi : sdvertisements pada " musik pop " stasiun radio
Sebuah bauran pemasaran yang sukses depens pada pengetahuan tentang konsumen dan kebiasaan membeli mereka , yang diperoleh melalui riset pasar sebagai weel sebagai identifikasi yang benar dari target pasar . Strategis produk , harga , penempatan , dan promosi yang dicampur dalam rangka untuk mencapai kelompok yang dipilih konsumen
Tidak ada komentar:
Posting Komentar