Kamis, 13 Februari 2014

Multinational Corporations

Multinational Corporations
A company often becomes involved in international trade by exchanging goods or services with another country – importing raw materials it may need for production or exporting finished products to foreign market. Estabilishing business. At this stage, however, the corporation’s emphasis is still on the domestic market. As trade expans, the corporation’s dealings with companies or people outside the “home country” of that corporation increase.
The corporations then begins to view the whole world as a base for production and the marketing operations. The next step in the development of a multinational business is focusing on the world market. The company may establish a foreign assembly plant, engage in contrack manufacturing, or build a foreign manufacturing company or subsidiary. Therefore, a multinational corporation is a company that is primarily based in one country and has production and marketing activities in foreign countries.
Since world war II, multinational corporations have grown rapidly. The names and products of many of the multinationals have become well-known in the world marketplace : International Business Machines (IMB), Royal Dutch Shell, Panasonic, Cola-cola, and Volkswagen. Cola-cola, for example, now has operation in more than 180 countries.
A multinational corporation operates in a complex business environment. Cultur, social, economic, political, and technological systems vary from country to country. In order to operate successfully, a multinational company needs a basic understanding and appreciation of the foreign business environment.

Perusahaan Multinasional
Sebuah perusahaan sering menjadi terlibat dalam perdagangan internasional dengan pertukaran barang atau jasa dengan negara lain - mengimpor bahan baku mungkin perlu untuk produksi atau mengekspor produk jadi ke pasar luar negeri . membangun bisnis . Pada tahap ini , bagaimanapun , penekanan korporasi masih di pasar domestik . Seperti perdagangan berkembang, transaksi korporasi dengan perusahaan atau orang-orang di luar " negara asal " dari kenaikan korporasi .
Perusahaan-perusahaan kemudian mulai untuk melihat seluruh dunia sebagai dasar untuk produksi dan operasi marketi8ng . Langkah berikutnya dalam pengembangan bisnis sebuah perusahaan multinasional yang berfokus pada pasar dunia . Perusahaan dapat membangun pabrik perakitan asing , terlibat dalam pembuatan contrack , atau membangun sebuah perusahaan manufaktur asing atau anak perusahaan . Oleh karena itu, perusahaan multinasional adalah perusahaan yang terutama didasarkan pada satu negara dan memiliki kegiatan produksi dan pemasaran di luar negeri .
Sejak Perang Dunia II , perusahaan-perusahaan multinasional telah berkembang dengan pesat . Nama-nama dan produk dari banyak perusahaan multinasional telah menjadi terkenal di pasar dunia : International Business Machines ( IMB ) , Royal Dutch Shell , Panasonic , Cola - cola , dan Volkswagen . Cola - cola , misalnya, kini telah beroperasi di lebih dari 180 negara .
Sebuah perusahaan multinasional beroperasi dalam lingkungan bisnis yang kompleks . Cultur , sistem sosial , ekonomi , politik , dan teknologi bervariasi dari satu negara ke negara . Dalam rangka untuk beroperasi dengan sukses , sebuah perusahaan multinasional membutuhkan pemahaman dasar dan penghargaan terhadap lingkungan bisnis asing

Tidak ada komentar:

Posting Komentar